Mensen met maskers

Praktische info over wat doen bij COVID-19 klachten.

Aan de hand van de onderstaande affiche kan de patiënt zijn symptomen zelf evalueren.

Vertrek je op reis (of kom je terug) en is een testafname noodzakelijk, dan kan je je wenden tot een labo in de buurt, maar niet bij je huisarts. Zie deze link mijngezondheid.be.

Heb je symptomen* die kunnen wijzen op een besmetting met het COVID-19 virus?

Laat je zo snel mogelijk testen, zelfs indien je gevaccineerd bent.

- Heb je ernstige klachten of ben je ongerust? Maak dan een afspraak.

- Heb je slechts milde klachten en ben je niet ongerust? Dan kan je een zelftest uitvoeren, maar ook door ons huisartsen een test laten afnemen of laat een antigeentest afnemen door de apotheker. Daar kan je ook een neusspray, hoestsiroop, paracetamol, ... verkrijgen om de symptomen te verlichten. (wil jij weten welke apotheker in de buurt deze afneemt, kijk dan snel even op apotheek.be.)

Is je test negatief en voel je je beter? Dan kan je uit quarantaine. Voel je je niet beter? Maak dan een afspraak bij ons.

Is je test positief? Dan blijf je 7 dagen in isolatie. Neem telefonisch contact op met ons als je vragen hebt of ongerust bent.

​​

* Wat zijn de symptomen? minstens één van de volgende hoofdsymptomen die : hoest; kortademigheid; pijn op de borst; plots reuk- of smaakverlies;

OF minstens twee van de volgende symptomen: koorts; spierpijn; vermoeidheid; loopneus ; keelpijn; hoofdpijn; verminderde eetlust; waterige diarree; plotse verwardheid